Ingatlanok
Szolgáltatásaink
Rólunk
Kapcsolat
HU EN
Hívjon minket!
vagy
Használja paraméterezhető keresőnket
Kiadó Eladó
m2

ÖN SZÍVESEN DOLGOZNA MÁS EMBEREK LAKÁSÁBAN?

Vissza
ÖN SZÍVESEN DOLGOZNA MÁS EMBEREK LAKÁSÁBAN?

Itt az új világtrend, a hoffice, mely éppen meghódítja az irodapiacot. Lényege, hogy idegenek otthonában dolgozhatunk anélkül, hogy elköteleznénk magunkat egy közösségi iroda felé, vagy nagyobb kiadásokba bocsátkoznánk.

A közösségi irodák és szolgáltatott munkahelyek mellett megjelent az otthoni munka trendje, azaz a home office, majd ennek továbbgondolt verziója a hoffice. Ez a munkavégzési forma valójában a közösségi iroda és az otthoni munka párosításából jött létre. A piac mindig megtalálja a réseket, így a hoffice is, mely elsősorban a szabadúszókat, egyéni vállalkozókat, startupokat célozza meg. Azoknak az embereknek nyújt megoldást, akiknek nincsen, vagy nem szükséges irodába járniuk, ám kell egy hely, ahol a munkát elvégezhetik. Christofer Gradin Franzen, svéd pszichológus volt az első, aki a hoffice gondolatával foglalkozott, s végül megalkotta ezt a munkavégzési stílust. Az volt az alapötlete, hogy az összejövetelek, bulik alkalmával általában egymás lakásában gyűlnek össze az emberek, akkor miért ne vetítsük rá ezt a vendégszeretetet a munkára is? Az elgondolása annyira megtetszett főleg a fiatal munkavállalóknak, hogy Svédországban tömegével kezdtek egymáshoz járni dolgozni, s mára már az irodakultusz részeként tartják számon.

Miért érdemes hoffice-ban dolgozni?

Számos magyarázata van annak, hogy miért tudott utat törni magának a hoffice, az egyik ilyen legfontosabb tényező a magány. A home office-osok nagy része azért nem szeret otthon dolgozni, mert egyedül érzi magát. A lélektani okok és a rossz közérzet pedig rányomja a bélyegét a munka minőségére is. Mivel lakásban történik a munka, ezért sokkal családiasabban is érezzük magunkat – ez nem egy kreált légkör, hanem valakinek a valódi otthona. Ha emberek között vagyunk, sokkal több benyomás ér minket, így több helyről érkezhet az inspiráció. Ha home office-ban dolgoznánk a saját otthonunkban a négy fal között, sokkal kevesebb az esélye, hogy szárnyaljanak a gondolataink, mint ha különféle hatások érnek. Ha a konyhában egy kávé mellett beszélgetünk az alkalmi munkatársakkal, nagyon sok ihletet meríthetünk tőlük. Sőt, ha vállalkozásaink valamelyest kapcsolódnak egymáshoz, akkor akár még egy bimbózó munkakapcsolat is kialakulhat. Mivel a hoffice hasonlóan működik, mint egy iroda, ahol mindenki dolgozik, így akaratlanul is rá vagyunk kényszerítve a munkára. A hoffice rendszerének segítségével sokkal könnyebben be tudjuk tartani a határidőket, mint ha egyedül, magunkra utalva dolgozunk. Itt nem tudunk lógni, mint egy közösségi iroda esetében, mivel a lakások területe általában nem túl nagy, így nincs annyi szoba, ahová elvonulhatunk zenét hallgatni, vagy telefonon csacsogni.

Hoffice a gyakorlatban

Minden hoffice-t igénybe vevő országnak van egy webes elérhetősége, ahol a regisztrált lakásirodákat lehet felkutatni. Magyarország esetében ez az egyik legnagyobb közösségi oldalon található meg Hoffice Budapest néven, melynek jelenleg 377 tagja van. Itthon úgy működik a hoffice, hogy a közösségi oldalon a Hoffice Budapest csoporthoz csatlakozva meghirdetünk egy eseményt (vagyis munkanapot), melyben megosztjuk az összes fontos információt (hol, hánytól hányig, lesz-e étel, egyéb paraméterek). A hoffice-olók általában 10-12 fős csapatokban dolgoznak, akik többnyire 9-17 óra között vehetik igénybe a lakásirodákat bérleti díj nélkül. Az ilyen hoffice-okban biztosított a gyors wifi és az áramellátás, így hiába ingyenes a szolgáltatás, a házigazda költségeibe illik beszállni, ez megbeszélés tárgyát képezi. Nagy általánosságban úgy néz ki a napi rutin, hogy 45 perc munka után negyedóra szünet következik, mely alatt a munkatársak pihenhetnek és megbeszélhetik, hogy ki mit fog csinálni a következő 45 percben. Ezzel a tagok motiválják egymást és magukat is, hogy a kitűzött cél ténylegesen meg legyen valósítva, ugyanis az ismét eltelt 45 perc után megint átbeszélik az eredményeket és a teendőket. És ez így folytatódik a munkanap végéig. A hoffice rendszere többszereplős: van a házigazda, vannak az alkalmi kollégák, és van egy koordinátor (faciliátor), aki vezényli és felügyeli a csapat működését. A faciliátor feladata kézben tartani a napirendet, ő koordinálja a 15-45 perces munka- és szünetváltakozásokat. Az irányító a 15 perces szüneteket akár csapatépítéssé is alakíthatja, játékos, közösségépítő feladatokat is adhat a munkatársaknak.

Jó a szolgáltatónak, jó a munkavállalónak

Miért éri meg valakinek alkalmi irodát varázsolnia a lakásából? Valakinek van egy tágas lakása, ám nem szereti az egyedüllétet és szeretné valahogyan hasznosítani – így a magány itt is az okok egyik forrása. A coworkinges irodák esetében nem mindig találja meg a munkavállaló, amit keres. Egy saját, otthoni iroda esetében a tulajdonos a saját ízlésének megfelelően alakíthatja ki a tereket, és olyan emberekkel veheti körbe magát, akik hasonló mentalitású és munkamorálú emberek, mint ő. Így biztosan nem éri csalódás, ráadásul 10-12 társának segített azzal, hogy a lakását irodává alakította át, ha még csak egy napra is. Másik előnye a szolgáltatói részről, hogy nincs semmilyen kötelezettsége, akkor nyitja meg lakását az érdeklődők előtt, amikor csak szeretné. Itt nincsenek irodai szabályok, a szabályokat a szolgáltató hozza minden esetben: mit szabad az irodában és mit nem, van-e étel és kávé vagy nem, hol lehet dohányozni, hol lehet telefonálni stb. A miért kérdések közül a legérdekesebb talán, hogy miért éri ez meg bárkinek is ingyen. Nem teljesen ingyen adja bérbe a lakás alkalmi használatának jogát, hanem némi ellentételezés fejében. Ez a bérbeadó és a bérbevevő közös megállapodása, hogy ki és mit tesz hozzá a közös iroda költségeihez. Ki lehet fizetni a benti rágcsálnivalók árát, vagy a kávékapszulákat, de megegyezhetnek úgy is, hogy a rezsi valahány százalékát arányosan elosztják a munkanapokra leszámolva, s így is egy olyan minimális költség jön ki, hogy még mindig jobban megéri egy hoffice-ban dolgozni, mint egy coworking irodában.

Forrás: www.irodablog.hu

Vissza