Ingatlanok
Szolgáltatásaink
Rólunk
Kapcsolat
HU EN
Hívjon minket!

Használja paraméterezhető keresőnket
Kiadó Eladó
m2

OPEN-OFFICE – ÍGY CSINÁLD JÓL!

Vissza
OPEN-OFFICE – ÍGY CSINÁLD JÓL!

Open-office: tíz éve modern volt, ma szinte mindenki utálja, ezt mutatja az OFFISEVEN  idei felmérése. A szakértők arra is rákérdeztek mi teszi élhetővé az egyterű irodákat.

Elterjedt, mert gazdaságos

Magyarországon elsőként a multinacionális cégek alkalmazták, a hazájukban és más országokban már meghonosodott gyakorlatot, az egyterű irodákat.  A 2008-as gazdasági válság arra késztette a cégeket, hogy költséghatékonysági szempontból helyeket csökkentsenek, így egyre jobban terjedtek ezek a megoldások. Ugyanakkor a tulajdonosok, cégvezetők azt remélték, hogy az open-office segíteni fogja a csapatmunkát,  hatékonyabbá teszi az együttműködést, és növeli az elkötelezettséget. Ma is ez az elvárás.  Hogy ez megvalósuljon megfelelően, szabályokat lefektetve kell kialakítani a rendelkezésünkre álló teret. Sokan itt követik el a hibát, hogy nem megfelelően alkalmazzák ezt az irodai elrendezést.

Szereti valaki?

Az open-office-nak is van előnye és hátránya, de jelenleg többen utálják mint, szeretik. Viszont akadnak, akik több előnyt látnak benne, mint hátrányt, és hatékonynak tartják. Ők vannak kevesebben. Az egyterű irodákban dolgozók jellemzően a zajra panaszkodnak, átjáróháznak érzik munkahelyüket, valamint kevés számukra a személyes tér, hiszen túl közel ülnek egymáshoz a kollégák. Sokan, idegenkednek attól, hogy ha rálátnak a monitorukra, amire pedig egy nagy open térben elég jelentős esély van. Az OFFISEVEN nyár eleji felméréséből kiderül, hogy a magyar munkavállalók nem szeretik a nagy területű, több fős open-office kialakítást. A megkérdezett 303 fő (X,Y és Z  generációs válaszadók) közül, 14 fő vagyis mindössze 5% választaná önszántából ezt az iroda típust.

Hatékonyság és környezet

A felmérésből kiderül, hogy a válaszadók 92,4 % számára MEGHATÁROZÓ munkakörnyezetének minősége és 84,8% szerint BEFOLYÁSOLJA munkájának minőségét is az hogy hol milyen irodában dolgozik.  Ha ehhez hozzátesszük, hogy külföldi kutatások szerint 15%-al rosszabb a nyitott irodákban dolgozók termelékenysége, hajlamosabbak koncentráció zavarra és nagyobb eséllyel betegednek meg, akkor egyértelművé válik miért ilyen elutasított ez a forma.

Milyen a megfelelő?

Az optimális munkakörnyezet cégenként változó.  Más-más megoldás lehet jó vállalkozásonként, de még egy kisebb szervezeti részlegen belül is. Nincsenek mindenhol alkalmazható sablonok, egyedi megoldásokra van szükség! Mégpedig olyanra, amit szeretnek a munkavállalók!

Az OFFISEVEN felméréséből kiderül, hogy a kérdőívet kitöltők 44,6%-a kedvére szeretne választani, hogy a nap különböző szakaszaiban, hogyan, milyen környezetben dolgozik. 30,4 %-uk csendben szeretné végezni munkáját, 13,5% értékeli, ha színes a munkakörnyezete, 6,3% részesíti előnyben a letisztult, inkább színtelen (fekete/fehér/szürke) miliőt, míg 5,3% szeret nyüzsgésben, zajban dolgozni.

Mi a megoldás?

Ahhoz, hogy igazán hatékony munkakörnyezetet hozzunk létre meg kell ismerni a cég DNS-ét. A DNS-felmérés során feltérképezzük a  vállalati kultúrát, a munkastílusokat, a munkavállalói demográfiát, a szervezeti struktúrát, a regionális hatásokat, az iparágat és nem utolsó sorban a munkavállalók igényeit.  Így meghatározhatjuk, hogy a munkatársak számára milyen típusú munkaterületek felelnek meg leginkább, mi teszi kényelmessé és hatékonnyá az irodát.

Forrás: blog.iroda.hu

Vissza